Környezetvédelmi besorolások!

Környezetvédelmi osztály jelzése a forgalmi engedély V9 rovatábanBMW

00 Egyéb, az alábbiakba nem sorolható kivitelű jármű
0: katalizátor nélküli, benzinüzemű, a jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízelüzemű, ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízelüzemű;

1: katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű;
2: katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű, kivéve a 4. osztályba sorolt EURO-II minősítésű gépjármű;
3: EURO-I minősítésű dízelüzemű gépjármű;
4: EURO-II minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű – benzinüzemű vagy EURO-II minősítésű dízelüzemű gépjármű;
5: tiszta gázüzemű vagy elektromos meghajtású, illetőleg hibrid (a gépjárművet meghajtó elektromos-, valamint benzin- vagy dízelmotorral is ellátott) hajtású, kivéve, ha belső égésű motorja nem éri el az EURO-III minősítést);
6: EURO-III minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű gépjármű;
7: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű;
8: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
9: EURO-IV minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
10 és 11: EURO-IV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
12: EURO-V minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
13: EEV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
14: EURO-V minősítésű gépjármű;
15: EURO-V minősítésű gépjármű

A szmog és az LPG!

   A magyar PB- Gázipari egyesület közleménye!

Tovább fojtogat a szmog: újabb korlátozás jöhet

Környezetkímélő és gazdaságos autózás autógázzal szmogriadó idején

Az Egyesület egyik fő célkitűzése, hogy támogassa a környezetbarát és gazdaságos autózást kínáló törekvéseket. A jelenleg kialakult légszennyezettségi helyzet javítása érdekében minél szélesebb körben szeretnénk tájékoztatni a hazai lakosságot az autógáz (LPG) előnyeiről.Az autógáz (LPG) az egyik legkörnyezetbarátabb országosan elérhető közlekedési hajtóanyag, használatával jelentősen javulnak a károsanyag-kibocsátási mutatók. A környezetbarát technológia kulcsa, hogy az autógáz szinte teljesen kén- és korommentes, szén-dioxid-kibocsátása az elégéskor közel 15 százalékkal kevesebb, mint a benzin esetében. A benzinmotoroknál mintegy 30 százalékkal csökken a nitrogén-oxid (NOx) mennyisége, és nem marad elégetlen szénhidrogén. A dízelmotorok esetében még nagyobb az LPG előnye, itt 90%-al kisebb az nitrogén-oxid kibocsátás, míg az elégetlen szénhidrogén 70%-al kevesebb a gázolajénál. Összességében benzinmotornál 50 százalékkal, dízelmotornál 80 százalékkal tisztább üzemet eredményez az autógáz (LPG) használata.Az autógáz emellett rendkívül gazdaságos, 30-40 százalékkal gazdaságosabban üzemeltethető, mint benzines társai, kilométerenként kb. 9-10 forintot takaríthatunk meg. Az átalakítás motortípustól függő 150-260 ezer forintos költsége így már 20-22 ezer kilométer megtétele alatt megtérülhet.További információ www.mpe-pbgaz.hu honlapunkon érhető el.

Kiadó: Magyar PB-Gázipari Egyesület

http://os.mti.hu/hirek/123881/a_magyar_pb-gazipari_egyesulet_kozlemenye

                                                                                               

Környezetvédelmi besorolás

Mi alapján történik a gázüzemű gépjárművek környezetvédelmi besorolása?

LPG autógáz töltés

gázüzemű autók messze túlteljesítik a legtöbb, már létező környezetvédelmi normát. Ennek ellenére az autógáz üzemanyagra utólag átalakított autók környezetvédelmi osztályba sorolását a 2012. január 1-jétől az EURO-II alapján, az eredeti belsőégésű Otto-motor, vagy Diesel-motor eredeti besorolása határozza meg, vagyis csak a 4-eskategóriába tartoznak.

5-ös környezetvédelmi kategóriába tehát,  kizárólag a tiszta gázüzemű gépjárműveket sorolja az előírás.

Mi is az igazság a villanyautó körül?

                                                                                      Az egykori fejlesztőmérnök Friedrich Indra                     elektromos fluence     nyilatkozata az elektromos, és                                       hibrid hajtásos autókról!

                                                         http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/01/24/veszelyes_tevut_a_villanyauto/

Tönkreteszi e az LPG üzem a tömítéseket?

Gázüzemő autó                                  Egy autószerelő állítása!

Tisztelt LPG-doktor!

Van egy LPG üzemeltetésű autóm, aminek a blokkjából csöpög az olaj. Több helyen is. Zavaró, de műszakilag nem befolyásolja az autó üzemeltetését. Az autószerelő véleménye az, hogy hiába cserélnénk ki akár az összes tömítést is, mert hamar megjelenne újra a jelenség, ugyanis az LPG üzem a tömítéseket merevvé teszi. Kérdésem, hogy valóban igaz-e az autószerelő állítása?

Előre is köszönöm a választ: Szilárd

Kedves Szilárd!

Teljesen megalapozatlan urbánus legenda, amit a szerelője állít. Vannak a köreinkben 500 ezer km felett gázzal futott járművek, érdekes módon nem történt hasonló egyikkel sem. A kollégának nem ártana gyarapítani a műszaki ismereteit.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

LPG vagy CNG?

Ezért érdemes LPG re váltani!

Forrás:   http://totalcar.hu/tanacsok/lpgdoktor/2017/01/04/cng_vagy_lpg/

Gázüzemő autó    KÉRDEZZEN  AZ LPG-DOKTORTÓL!

Tisztelt LPG-Doktor!

Nemrég vásároltam egy Volvo XC70 autót ami öthengeres 2,4 Turbo motorral szerelt (2001-es évjárat). Szeretnék egy gázrendszert beszereltetni, de teljesen tanácstalan vagyok, hogy LPG vagy CNG a megfelelőbb. Azt olvastam, hogy a CNG rendszer hatékonyabb, de sokkal macerásabb és érzékenyebb is. Viszont a gázinjektoros LPG-ről csak jókat olvastam. Ön mint a téma szakértője mit gondol, melyik a jobb rendszer használhatóság szempontjából? Mi szól mellettük és ellenük? Ami még fontos, hogy pótkerék helyére szeretném rakatni tartályt.

Tisztelettel Kovács Zsolt

Üdvözlöm!

Nos a kérdést el is döntötte, mert CNG esetében nem lehet pótkeréktartályban gondolkodni. A CNG itthon értelmetlen. Nem olcsóbb vele a közlekedés, cserében ritka a kúthálózat, ráadásul jóval drágább a beépítés is. CNG üzemben van 10% teljesítmény veszteség, ami LPG esetében 2-3 %, amit nem lehet érezni. Európa más területein lehetne jó opció a CNG, hazánkban azonban ez nem így van.

Üdvözlettel : LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Gázüzemű autó – megéri váltani?

 

Pilis Autógáz Kft.

 

A gázüzemű autó havi tízezer kilométer felett,

    a legkedvezőbb és legolcsóbb alternatíva

Az autógáztól még mindig sokan tartanak, annak ellenére, hogy a szakszervizek európai szabványoknak megfelelő rendszereket építenek be a gépjárművekbe. Ezek biztonságos és hatékony működést biztosítanak, így a közhiedelemmel ellentétben a mélygarázsokba is be lehet hajtani ilyen autókkal is. Említésre méltó az is, hogy ezzel az alternatív üzemanyaggal csökken a járművek káros anyag kibocsátása, tehát gázautóra váltva, ha kismértékben is, de védjük környezetünket.

Az átalakítási költségeket illetően, maga a berendezés egy átlagos autóhoz körülbelül 150-250 ezer forintba kerül, nagyobb teljesítményű gépjárművek esetén ez az összeg akár 400 ezer forint is lehet.

megtérülés pedig az éves futásteljesítménytől függ. Általánosságban kijelenthető, hogy azok számára éri meg az átalakítás, akik évente legalább 10.000 kilométert megtesznek, de évi 15 ezer kilométer felett egész biztosan.

Az LPG-t tankolók a CNG-üzemű autók tulajdonosainál sokkal kedvezőbb helyzetben vannak, hiszen az országban 600 LPG-töltőállomás található.

Kissé változott  az új meghajtásra váltók számára a megtérülés, de ez nem jelentős eltérés, mondjuk az eddigi 12.000 kilométerről 14.000 kilométerre módosult.

Felhasznált irodalom: www.pecsiujsag.hu