Az autógáz azonos teljesítmény mellett 16 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát a légkörbe, mint a szokásos fosszilis üzemanyagok, közölte laboratórium vizsgálatokra hivatkozva az Európai LPG Szövetség (
• Svékus Gergely • 2015. 02. 05. •
Egyetlen évtized alatt több mint megkétszereződött Európában az LPG autógáz-töltőállomások száma. Még 2003-ban 15 ezer, napjainkban már 30 ezer ilyen kút üzemel. Az autógázzal hajtott gépjárműállomány 40 százalékkal nőtt az elmúlt 5 évben.
Több mint 20 gyártó mintegy 90, gyárilag gázüzeműként kialakított modellt kínál, a városi kisautóktól az áruszállítókig minden kategóriában.
Egy 2015 januárjában közzétett tanulmány szerint a cseppfolyós gázok elterjedése jelentősen javítaná a levegő minőségét. Ha 2020-ra az Európai Unióban 10 százalékra emelkedne az LPG-vel működő autók aránya, az a kedvezőbb egészségügyi hatások miatt kimutathatóan 20 milliárd euró megtakarítást hozna a térségben. Szakértők szerint a cseppfolyós gáz égésekor a mérések szerint 96 százalékkal kevesebb nitrogén-oxid keletkezik, mint a dízel, és 68 százalékkal kevesebb, mint a benzin égésekor. További előny, hogy a szilárdrészecske-kibocsátás negyede a fenti üzemanyagokénak.
Cseppfolyós gázokat értelemszerűen nemcsak az autózásban használnak, az autógázzal csaknem azonos összetételű PB-gáz széles körű lehetőségeket kínál. Európa-szerte 40 millió olyan otthon, vagy gazdasági terület van, ahol reális alternatívája a földgáznak, vagy egyéb energiahordozóknak. A PB-gáz ökológiai lábnyoma 17 százalékkal kisebb a fűtőolajénál, és 49 százalékkal alacsonyabb, mint a széné.
További előnyként említik a szakértők. hogy a földgázzal ellentétben az LPG-t általában nemzeti szinten helyben állítják elő, amivel megtakaríthatók a szállítás költségeit és energiaigénye.
Az európai szövetség statisztikája szerint a lakossági LPG használatban Olaszország vezet Franciaország és Spanyolország előtt, az ipari felhasználásban Németország áll az élen, az Egyesült Királyság, és Spanyolország követi. Autógáz használatában a lengyelek állnak az európai toplista élén, Olaszországot és Németországot megelőzve. Magyarország egyik listán sem került az első 10 helyezett közé.
forrás: logisztikama.hu