Ismét feltalálták az LPG-t!

 

2014. 07

Rendkívül lényeges a PB- gáz és azautógáz elterjedése, mivel a cseppfolyós gáz égésekor a mérések szerint 96 százalékkal kevesebb nitrogén-oxid keletkezik, mint a dízel, és 68 százalékkal kevesebb, mint a benzin égésekor. Az  Európai LPG Szövetség (AEGPL) legújabb vizsgálata szerint.

  Cikket, lent olvashatod.

http://hvg.hu/gazdasag/20150204_Gazt_a_tankba__meg_ahova_csak_lehet

Egy igazán jó hír!

LPG autógáz töltés

 

Magyarországon is egyre többen használnak LPG-vel, vagy sűrített földgázzal (CNG-vel) hajtott autót, nekik ma jó napjuk lesz. Az autókba beépített gáztartályokat jelenleg 3 évente kell ellenőriztetni, a jövőben ez az időszak várhatóan négy évre módosul. Az autógáz-tartályok élettartamát a gyártó határozza meg, jelenleg a cseppfolyós gázoknál legfeljebb 15 év, míg sűrített földgáznál és az egyéb gázoknál 20 év. Az új javaslat egységesen 20 évet állapít meg. A tervezet minden gázfajtánál 10 évig engedi meg a használati idő hosszabbítását. A gyártástól számított 10. év lejárta előtt minden tartálynál szerkezeti és szilárdsági ellenőrzést kell végezni. Amennyiben megfelel a tartály a követelményeknek, úgy még 10 évig használható. A négyévenkénti ellenőrzés szemrevételezéssel történik és így kell elvégezni a baleset utáni ellenőrzést is. A hatósági ellenőr acél beütő bélyegzővel tanúsítja a vizsgálatot és a tartályon jelzi a használhatóság idejét is. (MTI)

Forrás: totalcar

A műszerfal jelzései II.

Még több segítség:

1. Első ködlámpa bekapcsolva; 2. Szervokormány hiba; 3. Hátsó ködlámpa bekapcsolva; 4. Alacsony ablakmosó szint; 5. Kopott fékbetét; 6. Tempomat bekapcsolva; 7. Irányjelző; 8. Eső- és fényszenzor; 9. Téli üzemmód; 10. Információmegjelenítés; 11. Izzítás folyamatban (dízel); 12. Fagyveszély; 13. Gyújtáskapcsoló figyelmeztetés; 14. A kulcs nincs az autóban; 15. Távirányítós kulcs akkutöltése alacsony; 16. Közeli járműre való figyelmeztetés; 17. Kuplungot megnyomni; 18. Fékpedált megnyomni; 19. Kormányzár figyelmeztetés; 20. Reflektor felkapcsolva; 21. Alacsony guminyomás; 22. Oldalfény; 23. Külső izzóhiba; 24. Féklámpa hiba; 25. Részecskeszűrő figyelmeztetés (dízel); 26. Vonóhorog-figyelmeztetés; 27. Légrugós felfüggesztés hibája; 28. Figyelmeztetés sávelhagyásra; 29. Katalizátorhiba; 30. Biztonsági öv nincs becsatolva; 31. Elektromos rögzítő fék aktív; 32. Akkumulátor-/generátorhiba; 33. Parkoló asszisztens bekapcsolva; 34. Szerviz szükséges; 35. Adaptív világítás; 36. Fényszóró-hatótávolság vezérlés; 37. Hátsó szpojler hiba; 38. Tetőmechanizmus hiba (kabrió); 39. Légzsákhiba; 40. Kézi rögzítő fék; 41. Víz az üzemanyagszűrőben; 42. Légzsák kikapcsolva; 43. Műszaki hiba; 44. Tompított fényszóró felkapcsolva; 45. Szennyezett légszűrő; 46. Gazdaságos üzemmód bekapcsolva; 47. Lejtmenet asszisztens bekapcsolva; 48. Túlmelegedett motor; 49. ABS- hiba; 50. Szennyezett üzemanyagszűrő; 51. Ajtó nyitva; 52. Motorháztető nyitva; 53. Alacsony üzemanyagszint; 54. Automatasebességváltó-hiba; 55. Sebességhatároló bekapcsolva; 56. Lengéscsillapító-hiba; 57. Alacsony olajnyomás; 58. Szélvédő-párátlanítás; 59. Csomagtartó nyitva; 60. Menetstabilizáló kikapcsolva; 61. Esőszenzor; 62. Motorhiba; 63. Hátsó ablakfűtés; 64. Automata ablaktörlő aktív)

Forrás: http://www.origo.hu/auto/20131024-muszerfali-jelzesek-az-autokban.html

A műszerfal jelzései!

Egy kis segítség a műszerfal értelmezéséhez!  1. Kürt 2. Olajnyomás 3. Fék/kézifék visszajelző 4. Blokkolásgátló 5. Akkumulátor 6. Motorhiba

7. Vészvillogó 8. Hűtő folyadékszint/túlmelegedés 9. Légzsák 10. Biztonsági öv 11. Fényszóró

12. Üzemanyagszint 13. Ködfényszóró 14. Szélvédőmosó 15. Szélvédő jégtelenítő

16. Hátsó szélvédő fűtés 17. Rögzítő fék 18. Keréknyomás 19. Kormány szervó

20. Motorleállító-rendszer 21. Nyomja le a kuplungpedált 22. Nyomja le a fékpedált

23. Irányjelző 24. Ködzáró fény 25. Dízel részecskeszűrő 26. Víz az üzemanyagszűrőben

27. Automatikus váltó 28. Fékbetét 29. Sebességtartó rendszer 30. Izzóhiba

31. Dízel izzító gyertya/előfűtés 32. Szervizlátogatás szükséges 33. Menetstabilizáló

forrás:  http://www.automotor.hu/hirek/a-vezetok-98-szazaleka-nem-erti-a-muszerfal-jelzeseit-on-is-koztuk-van-509282