Az autógázzal (LPG) vel hajtott személygépkocsik eladása 38,3 százalékkal nőtt az év első hat hónapjában Németországban!
Cikk: http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/visszaesett_a_nemet_autopiac.643038.html
Az autógázzal (LPG) vel hajtott személygépkocsik eladása 38,3 százalékkal nőtt az év első hat hónapjában Németországban!
Cikk: http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/visszaesett_a_nemet_autopiac.643038.html
Interjú Domanovszky Henrikkel a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter egyesület elnökével!
Érdekes olvasmány!
http://www.tozsdeforum.hu/extra/tech-tudomany/kihivoja-akad-az-elektromos-autozasnak-77953.html
00 Egyéb, az alábbiakba nem sorolható kivitelű jármű
0: katalizátor nélküli, benzinüzemű, a jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízelüzemű, ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízelüzemű;
1: katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű;
2: katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű, kivéve a 4. osztályba sorolt EURO-II minősítésű gépjármű;
3: EURO-I minősítésű dízelüzemű gépjármű;
4: EURO-II minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű – benzinüzemű vagy EURO-II minősítésű dízelüzemű gépjármű;
5: tiszta gázüzemű vagy elektromos meghajtású, illetőleg hibrid (a gépjárművet meghajtó elektromos-, valamint benzin- vagy dízelmotorral is ellátott) hajtású, kivéve, ha belső égésű motorja nem éri el az EURO-III minősítést);
6: EURO-III minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű gépjármű;
7: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű;
8: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
9: EURO-IV minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
10 és 11: EURO-IV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
12: EURO-V minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
13: EEV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
14: EURO-V minősítésű gépjármű;
15: EURO-V minősítésű gépjármű
|
Környezetkímélő és gazdaságos autózás autógázzal szmogriadó idején |
Az Egyesület egyik fő célkitűzése, hogy támogassa a környezetbarát és gazdaságos autózást kínáló törekvéseket. A jelenleg kialakult légszennyezettségi helyzet javítása érdekében minél szélesebb körben szeretnénk tájékoztatni a hazai lakosságot az autógáz (LPG) előnyeiről.Az autógáz (LPG) az egyik legkörnyezetbarátabb országosan elérhető közlekedési hajtóanyag, használatával jelentősen javulnak a károsanyag-kibocsátási mutatók. A környezetbarát technológia kulcsa, hogy az autógáz szinte teljesen kén- és korommentes, szén-dioxid-kibocsátása az elégéskor közel 15 százalékkal kevesebb, mint a benzin esetében. A benzinmotoroknál mintegy 30 százalékkal csökken a nitrogén-oxid (NOx) mennyisége, és nem marad elégetlen szénhidrogén. A dízelmotorok esetében még nagyobb az LPG előnye, itt 90%-al kisebb az nitrogén-oxid kibocsátás, míg az elégetlen szénhidrogén 70%-al kevesebb a gázolajénál. Összességében benzinmotornál 50 százalékkal, dízelmotornál 80 százalékkal tisztább üzemet eredményez az autógáz (LPG) használata.Az autógáz emellett rendkívül gazdaságos, 30-40 százalékkal gazdaságosabban üzemeltethető, mint benzines társai, kilométerenként kb. 9-10 forintot takaríthatunk meg. Az átalakítás motortípustól függő 150-260 ezer forintos költsége így már 20-22 ezer kilométer megtétele alatt megtérülhet.További információ www.mpe-pbgaz.hu honlapunkon érhető el.
Kiadó: Magyar PB-Gázipari Egyesület http://os.mti.hu/hirek/123881/a_magyar_pb-gazipari_egyesulet_kozlemenye |
A gázüzemű autók messze túlteljesítik a legtöbb, már létező környezetvédelmi normát. Ennek ellenére az autógáz üzemanyagra utólag átalakított autók környezetvédelmi osztályba sorolását a 2012. január 1-jétől az EURO-II alapján, az eredeti belsőégésű Otto-motor, vagy Diesel-motor eredeti besorolása határozza meg, vagyis csak a 4-eskategóriába tartoznak.
5-ös környezetvédelmi kategóriába tehát, kizárólag a tiszta gázüzemű gépjárműveket sorolja az előírás.
Az egykori fejlesztőmérnök Friedrich Indra nyilatkozata az elektromos, és hibrid hajtásos autókról!
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/01/24/veszelyes_tevut_a_villanyauto/
Tisztelt LPG-doktor!
Van egy LPG üzemeltetésű autóm, aminek a blokkjából csöpög az olaj. Több helyen is. Zavaró, de műszakilag nem befolyásolja az autó üzemeltetését. Az autószerelő véleménye az, hogy hiába cserélnénk ki akár az összes tömítést is, mert hamar megjelenne újra a jelenség, ugyanis az LPG üzem a tömítéseket merevvé teszi. Kérdésem, hogy valóban igaz-e az autószerelő állítása?
Előre is köszönöm a választ: Szilárd
Kedves Szilárd!
Teljesen megalapozatlan urbánus legenda, amit a szerelője állít. Vannak a köreinkben 500 ezer km felett gázzal futott járművek, érdekes módon nem történt hasonló egyikkel sem. A kollégának nem ártana gyarapítani a műszaki ismereteit.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Ezért érdemes LPG re váltani!
Forrás: http://totalcar.hu/tanacsok/lpgdoktor/2017/01/04/cng_vagy_lpg/
Tisztelt LPG-Doktor!
Nemrég vásároltam egy Volvo XC70 autót ami öthengeres 2,4 Turbo motorral szerelt (2001-es évjárat). Szeretnék egy gázrendszert beszereltetni, de teljesen tanácstalan vagyok, hogy LPG vagy CNG a megfelelőbb. Azt olvastam, hogy a CNG rendszer hatékonyabb, de sokkal macerásabb és érzékenyebb is. Viszont a gázinjektoros LPG-ről csak jókat olvastam. Ön mint a téma szakértője mit gondol, melyik a jobb rendszer használhatóság szempontjából? Mi szól mellettük és ellenük? Ami még fontos, hogy pótkerék helyére szeretném rakatni tartályt.
Tisztelettel Kovács Zsolt
Üdvözlöm!
Nos a kérdést el is döntötte, mert CNG esetében nem lehet pótkeréktartályban gondolkodni. A CNG itthon értelmetlen. Nem olcsóbb vele a közlekedés, cserében ritka a kúthálózat, ráadásul jóval drágább a beépítés is. CNG üzemben van 10% teljesítmény veszteség, ami LPG esetében 2-3 %, amit nem lehet érezni. Európa más területein lehetne jó opció a CNG, hazánkban azonban ez nem így van.
Üdvözlettel : LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Az autógáztól még mindig sokan tartanak, annak ellenére, hogy a szakszervizek európai szabványoknak megfelelő rendszereket építenek be a gépjárművekbe. Ezek biztonságos és hatékony működést biztosítanak, így a közhiedelemmel ellentétben a mélygarázsokba is be lehet hajtani ilyen autókkal is. Említésre méltó az is, hogy ezzel az alternatív üzemanyaggal csökken a járművek káros anyag kibocsátása, tehát gázautóra váltva, ha kismértékben is, de védjük környezetünket.
Az átalakítási költségeket illetően, maga a berendezés egy átlagos autóhoz körülbelül 150-250 ezer forintba kerül, nagyobb teljesítményű gépjárművek esetén ez az összeg akár 400 ezer forint is lehet.
A megtérülés pedig az éves futásteljesítménytől függ. Általánosságban kijelenthető, hogy azok számára éri meg az átalakítás, akik évente legalább 10.000 kilométert megtesznek, de évi 15 ezer kilométer felett egész biztosan.
Az LPG-t tankolók a CNG-üzemű autók tulajdonosainál sokkal kedvezőbb helyzetben vannak, hiszen az országban 600 LPG-töltőállomás található.
Kissé változott az új meghajtásra váltók számára a megtérülés, de ez nem jelentős eltérés, mondjuk az eddigi 12.000 kilométerről 14.000 kilométerre módosult.
Felhasznált irodalom: www.pecsiujsag.hu